Business Insider tarafından paylaşıla bir habere göre, De Montfort Üniversitesi Leicester’de (DMU) bilgi işlem ve sosyal sorumluluk alanında kıdemli öğretim görevlisi olan Catherine Flick, kripto para sektörünün aslında merkezi olmayan bir sektör olmadığına inanıyor. Flick aslında, endüstrinin sömürgeci bir zihniyete sahip olduğunu savunuyor ve merkezi varlıkların tipik olarak ucuz emeğe dayandığına işaret ediyor.
Flick, popüler olmayan token koleksiyonları yaratan birçok sanatçının düşük ücret aldığını iddia ediyor. Birçok NFT eleştirmeni, sanatçıların teknoloji oportünizmi nedeniyle sektörde hala para kazanamadıklarını ve çalışmaları üzerinde kontrol sahibi olmadıklarını savunuyor.
Bored Ape Yacht Club’ın (BAYC) arkasındaki şirket Yuga Labs milyonlarca dolar kazanmayı başarırken, koleksiyonun arkasındaki baş sanatçı Seneca adil payını alamadı. Yakın tarihli bir röportajda Rolling Stone’a yetersiz tazminattan şikayet ettikten sonra, sanatçıların NFT alanındaki rolü hakkında daha geniş bir tartışma başladı.
BAYC NFT sahiplerine AirDrop ile verilen kripto para birimi ApeCoin’in piyasaya sürülmesinin ardından, bazıları Andreessen Horowitz gibi risk sermayesi şirketlerinin kripto paranın merkezileştirilmesinin altını çizen token lansmanından en çok yararlandığını belirtti.
NFT’ler Daha da Merkezileştirildi
Bu ayın başlarında Yuga Labs, Larva Labs’tan CryptoPunks koleksiyonunu da satın aldı. Tek bir merkezi varlığın en popüler iki NFT koleksiyonunu kontrol etmesi gerçeği, internetin bir sonraki yinelemesine atıfta bulunan Web3’ün olması gerektiği kadar uzaktan bile merkezileşmemiş olmasından endişelenenlerden bir eleştiri dalgasını tetikledi.