Telegram’da popüler bir oyun olan Hamster Kombat, merakla beklenen HMSTR token airdrop’unda önemli bir gecikmeyle karşılaştı. Başlangıçta bu ay için planlanan dağıtım, The Open Network (TON) Blockchain’e aşırı yüklenme riski nedeniyle ertelendi. Yaklaşık 300 milyonluk bir kullanıcı tabanıyla, böylesine büyük ölçekli bir airdrop’un lojistik karmaşıklığı, birçok oyuncuyu ve yatırımcıyı token’larını ne zaman alacakları konusunda belirsiz bırakarak zorlayıcı olduğunu kanıtladı.
Airdrop İçin Tarih Belli Değil
Hamster Kombat ekibi, gecikmeye rağmen airdrop’un başarılı olmasını sağlama konusundaki kararlılıklarını vurguladı. Tüm kayıtlı oyunculara önünde sonunda token’larını alacaklarına dair güvence verdiler. Her kullanıcının alacağı token miktarı, oyun içindeki çeşitli etkinliklere katılımlarına bağlıdır. Airdrop’a hak kazanmak için oyuncuların profillerine bir TON cüzdanı bağlamaları gerekir. Bununla birlikte, ekip airdrop için yeni bir tarih vermedi ve etkinliği çevreleyen belirsizliğe katkıda bulundu.
Bu arada, HMSTR tokenı piyasa öncesi işlemlerde büyük ilgi gördü. OKX borsası, ByBit, KuCoin, Gate.io ve BitGet gibi diğer platformlarla birlikte, piyasa öncesi vadeli işlem ticareti için HMSTR tokenlerini listeleme planlarını açıkladı. Bu hamle, token’a olan yüksek talebin altını çizmekle birlikte, varlıkların resmi olarak piyasaya sürülmeden önce alım satımının spekülatif niteliğini de vurgulamaktadır.
Hamster Kombat tanıtım belgesine göre, HMSTR tokenlerinin %60’ı oyunculara dağıtılacak, geri kalanı ise ortaklıklara, piyasa likiditesine ve diğer amaçlara tahsis edilecek. Geliştirme ekibi, token tahsisini satmayı planlamadıklarını, bunun yerine sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmaya odaklandıklarını belirtti.
Tapswap’te de Benzer Bir Durum Var
Eş zamanlı olarak, bir başka dokun-kazan oyunu olan TapSwap de benzer gecikmelerle karşı karşıya. TapSwap’in token üretim etkinliği (TGE), belirli bir tarih belirlenmemiş olmasına rağmen 2024’ün üçüncü çeyreğine ertelendi. TapSwap’in kurucusu Naz Ventura, ekibin mümkün olan en iyi ürünü sunmaya kendini adadığını ve her şey hazır olduğunda tarihi açıklayacağını belirtti.
Bu gecikmeler, tap-to-earn oyun sektöründeki diğer projelerin karşılaştığı zorlukları anımsatıyor. Örneğin, önde gelen bir dokun-kazan oyunu olan Notcoin, yaklaşık 1 milyar dolar değerinde 80 milyardan fazla NOT tokenini başarıyla dağıttı. Notcoin’in başarısı, Hamster Kombat ve TapSwap için bir ölçüt oluşturarak lojistik engellerin üstesinden gelmenin potansiyel ödüllerini göstermekte.